"לקבוע יעד ברור לשיתוף עסקים קטנים ברכש ממשלתי" אמר נשיא לה"ב רועי כהן בדיון והוסיף: לא יכול להיות שמתוך 540 אלף עסקים רק 30 אלף יכולים לגשת למכרזים ממשלתיים ח"כ פולקמן: איש לא פוקח עין על התנהלות השלטון המקומי מול העסקים הקטנים.

ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים, בראשות ח"כ רועי פולקמן, דנה (יום ב', 24.7.17) בשילוב עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים. הדיון עסק במעקב אחר יישום תיקון חוק חובת המכרזים, שאושר בוועדה לפני שנה, שקבע כי עסקים זעירים, קטנים ובינוניים המעסיקים פחות מ-100 עובדים והמחזור השנתי שלהם נמוך מ-100 מיליון שקל יוכלו להשתתף במכרזים ששווי ההתקשרות בהם נמוך מ-50 מיליון שקל ללא תשלום דמי השתתפות. עוד אושר לחייב את עורכי המכרזים לבחון התאמתם לעסקים קטנים ובינוניים ולפרסם אחת לשנה נתונים על שילוב עסקים קטנים ובינוניים בהתקשרויות.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי במדינות המפותחות נקבע יעד ברור של רכש ממשלתי מעסקים קטנים ובינוניים, בארה"ב עומד היעד על 23% מתוך 400 מיליארד דולר, בבריטניה 21% ובאוסטרליה יותר מ-31% וקרא לבצע מהלך דומה גם בישראל. הוא אף הוסיף כי משרד התרבות הוציא מכרז לאירועי 70 למדינת ישראל עם תנאי סף שלא אפשרו לעסקים קטנים ובינוניים לגשת אליו. "לא יכול להיות שמתוך 540 אלף עסקים רק 30 אלף יכולים לגשת למכרזים ממשלתיים", אמר. ח"כ איתן ברושי אמר כי צריך לא רק לחלק את העוגה אלא להגדיל אותה.

מנכ"ל התאחדות המלאכה והתעשייה, ליאת גור, ציינה כי בכנסת הקודמת הוגשו תקנות שנועדו להחיל את חוק חובת המכרזים על הרשויות המקומיות, אולם הן לא אושרו בלחץ הרשויות וקראה לאשרן. ח"כ פולקמן ביקש התייחסות משרד הפנים ואמר כי הוא מבקש לוח זמנים ברור להגשת התקנות מחדש לכנסת.

מנהל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רן קיויתי, נעדר מהישיבה ונציג הסוכנות יוסי עדס ציין כי הסוכנות ביצעה בשנה האחרונה 16 פניות בבקשה לתקן מכרזים ממשלתיים שלא התאימו לעסקים קטנים ובינוניים. לדבריו, 14 מכרזים תוקנו ובאשר לשני מכרזים התקבלה תשובה שהדרישות שנקבעו הכרחיות. עם זאת הוא ציין כי החוק לא חל על הרשויות המקומיות, לכן לא נעשתה פנייה אליהן.

נציג משרד הפנים, ליאור שחר, ציין כי צוות בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, כבר המליץ להחיל על השלטון המקומי את הנורמות החלות על המדינה, ואמר כי המשרד יקים צוות יחד עם השלטון המקומי, להתאים את הנורמות. הוא אף הצהיר כי יפעל להגיש את התקנות בעניין לכנסת במושב הבא.

פולקמן סיכם את הדיון ואמר כי היום איש לא פוקח עין על השלטון המקומי, וצריך להחיל גם עליו את החובה לתת פטור מדמי השתתפות לעסקים קטנים ובינוניים ולהכניס אותו לפיקוח הרשות לעסקים קטנים. הוא קרא למשרד הפנים להגיש לוועדה לוח זמנים ברור לביצוע התיקונים עד אמצע נובמבר, ואמר כי הוא מצפה שעד סוף כנס החורף הבא נושא הרשויות המקומיות יטופל.

פורסם בתאריך: 25.7.17  מאת: מירב ארד News1.co.il

 

רשימת הגופים שמפרסמים אצלנו

צור קשר - פניה מהירה
מעוניין לקבל מכרזים?
מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם
חזרה למעלה
פנייה מהירה
פרסם מכרז חינם
פרסם מכרז חינם

3 חודשי ניסיון

599
3 חודשי ניסיון